Články za prachy. Nejsou v rozporu s pravidly?

30. září 2012 v 11:17 | Gabriel Dantes Decay |  Akční názory správcov
Tohle už je na Akčním Blogu celkem třetí článek na téma: Články za peníze".

Edith psala (ZDE a ZDE), že jistí blogeři si na svůj blog uveřejní článek od knižního vydatelství a dostanou za to zaplacíno, přičemž článek ani není jejich.
O tomto druhu inzerce jsem se dozvěděl poprvé. Já osobně znám něco jiného.

Zaregistrujete se na určitém nejmenovaném serveru. Stanovíte si cenu za článek a slovo a jen čekáte než se Vám ozvou nějací ti inzerenti a zadají Vám práci. Vy článek zpracujete přesně podle pokynů - počet slov, druhy slov atd. Uveřejníte ho na blogu a dostanete za něj zaplacíno. Jednoduchý, prostý, rychlý výdělek je jasný.



Já jsem rejpavý člověk a při zakládání svého blogu, mi to nedalo a přečetl jsem si všeobecné podmínky. A podle toho, co se tam píše, je placená reklama v rozporu s pravidly užívání blog.cz
Na Internetových stránkách je zakázáno umisťovat Příspěvek, který obsahuje jakoukoli reklamu, nabídku prodeje výrobků či služeb (s výjimkou užití služby Zboží za podmínek uvedených v článku 2.3 těchto Podmínek), nebo který vybízí k příspěvkům, či darům. Příspěvky nesmí obsahovat viry, nebo jakékoli prvky, které by mohly ohrozit Internetové stránky.

Co si z toho vzít? Že tyto články by asi blogeři psát neměli. Jistý si tím, ale nejsem, jelikož na Srdci Blogu je článek, který se tímto zabývá, ale nic neřeší a naopak ještě vybízí. Takže dnes odesílám email a zeptám se na to člověka nejpovolanějšího. Toho, který by to měl vědět stoprocentně.
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 David David | E-mail | Web | 30. září 2012 v 11:25 | Reagovat

No právě, podle nedávného článku na Srdci blogu (http://blog.blog.cz/1209/nahlasujeme-zavadny-obsah-jak-na-to) už to od začátku vidím jako nelegální věc, ale pravda může být jinde. Ano - nejlepší napsat nejpovolanějšímu. :-D Pak dej vědět, jak to dopadlo. ;-)

2 Nia Nia | Web | 30. září 2012 v 11:43 | Reagovat

Taky jsem zvědavá, co ti odepíše. Každopádně jsi na to dost dobře kápnul. Je vidět, že pravidla některým lidem nic neříkají.

3 Verunka T. Verunka T. | E-mail | Web | 30. září 2012 v 12:33 | Reagovat

já se teda nechci nikoho dotknout, peníze jsou určitě potřeba, ale snad si lidi zakládali blog pro zábavu, aby se podělili o svoje názory, pochlubili s vlastní tvorbou... Tak proč špinit něco mého něčím cizím nebo článkem o něčem, co mě absolutně nezajímá, byť za to dostanu zaplaceno. A ještě když se to hodně lidem nelíbí. Nevím no, ale peníze se dají určitě vydělat i mnohem lepším způsobem. Pochopím holky, co píší recenze na kosmetiku, kterou zadarmo dostanou k odszkoušení, ale třeba takový článek o krbech nebo garážových vratech...to je divný

4 VendyW VendyW | E-mail | Web | 30. září 2012 v 12:37 | Reagovat

Možná že kdyby spousty lidí nebylo už tak ze své situace zoufalá, nehledala by takové možnosti jak si přivydělat aby mohli v klidu žít a nebát se kdy jim u dveří zazvoní exekutor. Já osobně bych to taky klidně dala, i když jsem si jak říká Verunka založila blog pro radost. Jenže ta mne nějak hodně rychle tváří tvář dnešní realitě opouští. A rozhodně není na vině jeden PR článek na mém oblíbeném blogu!

5 Puff Puff | Web | 30. září 2012 v 13:06 | Reagovat

Když blog máme zadarmo, nemusíme za něj platit, tak jak za něj můžeme získávat peníze?
Kdyby se doména platila, tak to pochopím, ale takhle žádné peníze do blogu neinvestujeme, tudíš ani nemá právo nějaké vytěžit. To´t můj názor.

6 Deny Deny | E-mail | Web | 30. září 2012 v 13:09 | Reagovat

Tak to by mě teda taky dost zajímalo.
Tyhle články za peníze, podle mě je to pitomý, jo vyděláš si, ale zveřejnovat za to něco s čim třeba ani nesouhlasim? Nikdy...

7 David Tygr Bachmann David Tygr Bachmann | E-mail | Web | 30. září 2012 v 13:16 | Reagovat

Proč to vůbec řešíte? Všichni máme svobodu takové čláky nečíst!!! Nechápu tuhle debatu. Jestli někdo má takovou nouzi, že prostě přivýdělek potřebuje pak psaní PR článků považuji za mnohem přijatelnější, než kdyby ten blogger šel krást.

8 Dragilia Dragilia | Web | 30. září 2012 v 13:33 | Reagovat

[7]:[6]:Vždy záleží na tom CO bloger píše (třebas je za to placen).

Já osobně nepoznám recenzi na knihu poslanou z nakladatelství od té za vlastní peníze koupené. Pokud by se ale na takovém blogu zčista jasna objevil článek o té a té značce kosmetiky, asi by mi začalo být něco divného. :-)

Dle mého tedy lze psát články, za které bloger něco dostane (peníze, výrobek...) a zároveň zůstat kvalitní. Musí ale umět vybírat co ještě ano a co už je moc.

9 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 14:33 | Reagovat

Tak jsem zvědavá na odpověď. Mně ta debata zajímá. Nikoho jsme nejmenovali. Pro mě je ta debata za prvé čistě v rovině morálky. Možná že nás prostě všechny jednou ekonomický diktát dostane.
A za druhé je pro mě diskuze jasná v tom, že by se mělo vyřešit a udělat jasné pravidlo, kde článek označit, že je to placený článek a dokonce vytvořený ne autorem blogu ale firmou, která platí.

10 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 14:35 | Reagovat

[8]: Co ano a co už ne. A co když ty dvě stovky (nebo kolik to je) opravdu potřebuješ? A jako na potvoru se nabízí  třeba kontaktní čočky nebo lepidlo se zázračnými účinky?

11 Dragilia Dragilia | Web | 30. září 2012 v 14:41 | Reagovat

[10]: Takhle hranice pravděpodobně záleží na každém blogerovi. Pokud budu nutně potřebovat peníze, pravděpodobně budu uvažovat i o nabídkách, které bych jinak rozhodně odmítla.

Stále to ale bude má volba. Jen já rozhodnu, která reklama je pro mě ještě snesitelná a která už ne.
Samozřejmě potom záleží i na čtenářích, jestli budou mít tato měřítka nastavená stejně, jako já.

Svým příspěvkem jsem se tuhle hranici nesnažila nějak vymezit. Spíš jsem měla snahu poukázat, že existují rozdíly i mezi jednotlivými placenými články.

12 maglaiz maglaiz | Web | 30. září 2012 v 14:53 | Reagovat

Je pravdou, že tahle věc je poněkud rozporuplná a tohoto pravidla jsem si už dávno všimla, a také jsem se zarazila. Ovšem žádná fáma okolo toho nebyla, na Srdci blogu dokonce uveřejnili článek, o kterém se zmiňuješ, tak jsem nad tím mávla rukou a neřešila to.

Upřímně, v dnešní době se hodí jakýkoliv přivýdělek, a tak blogery chápu. Jenomže je tu to pravidlo blog.cz. A pravidla by se neměla porušovat, jak nám všude všichni vtloukají do hlav. Myslím si, že tenhle otazník by si měl každý bloger vyřešit sám.
Osobně se zatím nechci vydávat na stejnou dráhu. Ale říkám zatím. Nikdy nevím, kdy se to bude hodit a jako studentská brigáda je to více než lákavé.

13 punerank punerank | E-mail | Web | 30. září 2012 v 14:53 | Reagovat

Mě by docela zajímalo, jaké podmínky si zadavatel článků klade. Pokud by byly ve zvláštní rubrice, nic proti nim. ale firma zase jistě chce, aby byly čtené... Pokud takový článek rozpoznám, tak mi nevadí, buď ho míjím nebo se dozvím něco nového.
Snad tenhle humbuk nepřispěje k tomu, abychom později mohli uveřejnit jen polovinu z článků, které dosud prošly.

14 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 15:47 | Reagovat

[13]: Zajímavá pobídka k vyhledání, co firma dává za zveřejnění PR článku a co za to musí bloger "obětovat". Ale my to vyšpióníme, zveřejníme a každý druhý bloger se do toho vrhne. Každá koruna dobrá.

15 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 15:48 | Reagovat

[5]: Puff, to mluvíš téměř o morálce celého národa.

16 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 15:54 | Reagovat

[3]: Nojo, Verunko, dárek všichni akceptujeme. Za recenzi knihy, za vyzkoušenou kosmetiku dotyčnému produkt zůstane. U těchto článků je pro mě otázkou, zda se může napsat, že produkt byl blbej (pokud byl a třeba i způsobil alergii) nebo se to musí utajit, protože je to za cenu, že jsi ten produkt dotala. Nebo u knihy musíš za každou cenu knihu doporučit nebo ji už příště nedostaneš??? Článek za produkt, který souvisí s mým blogem. Články za peníze o produktu, který souvisí s mým blogem, článek za peníze o produktu, který nesouvisí s mým blogem a poslední otázka článek vytvořený firmou o produktu, který ještě ke všemu nesouvisí s mým blogem.

17 Verunka T. Verunka T. | Web | 30. září 2012 v 17:03 | Reagovat

[16]: spíš jsem to myslela tak, že když má někdo blog o kosmetice, tak dělat placenou recenzi an kosmetiku chápu, nebo na knížku. A na některých blozích jsem četla i negativní recenzi na obdrženný produkt, takže by to nebylo, že musíš napsat jen něco pochvalného, ale nevím, jestli si to třeba nemůžou dovolit všichni, zas tak moc do toho nevidím.
Nechtěla jsem narážet třeba na Vendy kvůli těm vratům, jen jsem si vzpomněla, že jsem to někde četla.
I tak si ale myslím, že je jednodušší si najít nějakou brigádu enbo něco, než čekat na to, kdo po mně bude chtít nějaký článek.
Ale je to každého věc

18 punerank punerank | E-mail | Web | 30. září 2012 v 17:16 | Reagovat

[14]:
Neboj, nečekám, že někdo něco vyhledá za mě.
A myslíš si jako, že by případný odkaz zlákal více bloggerů, než nadpisy na akčním blogu a vaše snaha něco rozvířit a dělat z toho problém?
Takový PR článek dá přecejen práci a nebude to bavit každého, tak jako firmy nebude zajímat každý blogger.
Bloggerka, o které já vím na něco takového upozorňovala a dokonce se ptala svých čtenářů na názor. Taky psala, že těch "reklamních článků" rozhodně nebude většina.

19 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 30. září 2012 v 17:53 | Reagovat

Tahle akce je evidentně za prachy od Fragmentu:
http://nika-roov.blog.cz/1209/magasoutez-pribeh-pro-princeznu
Větší kraviny jsem snad ve stanovách soutěže nečetla, ale zpracované je to v redakci PR - to je vidět. Zdá se mi, že prostě potřebují sehnat témata na další knihy pro několik svých autorů bez fantazie... A k tomu se zpropagaovat. :-) Košer to není, to mi věřte.

20 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | Web | 30. září 2012 v 17:58 | Reagovat

PROSÍM PĚNKNĚ - TOHLE NENÍ HON NA ČARODĚJNICE, KURVA :-(

21 sherylinlee sherylinlee | E-mail | Web | 30. září 2012 v 18:02 | Reagovat

Podľa mňa nestíhajú kontrolovať. Toľko k tomu.

22 Vendy Vendy | E-mail | Web | 30. září 2012 v 18:11 | Reagovat

Tak trochu je mi z toho smutno. Asi bych raději měla jít krást. Jenže to neumím, nejsem tak šikovná. Kdybych byla šikovná, válím se na Bahamách a nemusím psát PR články.
Teda, články... zatím to byl jen jeden.

23 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 18:18 | Reagovat

[22]: Vendy, prosím, diskutuj a neber to osobně. Nejmenovali jsme Tě.

24 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 18:20 | Reagovat

[20]: Gábo, klid. Důsledky textových činů se mohou nést klidněji.

25 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 18:24 | Reagovat

[19]: Renato, myslíš, že lidi napíšou tedy ten příběh o určeným počtu kapitol a pak nějaký renomovaný spisovatel fantasy z toho udělá knihu. To je fakt husté. Takže ukradnou příběh někomu jinému? A ten okradený za to dostane pouze knihu? Namísto, aby mu jeho nápad odpovědná redaktorka pomohla dotáhnout do podoby knihy? Začíná mi z toho být na nic.

26 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 30. září 2012 v 18:39 | Reagovat

[25]: Já myslím, že se spíš podívají, co mladí lidé píšou a vyzobou nápady. Přijde mi totiž jako nesmysl, aby nějaký bloger na sebe uvazoval tak velkou soutěž.
Oni ve Fragmentu mají třeba knihy Svěráka, ale pak mají kupu fantasy pisatelek bez originálních nápadů. Tak možná potřebují nápady. Prostě se mi ta soutěž nezdá. Sázejí na touhy mladých se literárně uplatnit co nejdříve.
Jen několik mladých lidí má tak bohaté rodiče, že jim zaplatí vydání knih a ještě je živí i po dvacítce a děti si hrají na spisovatele. Neřeknou však tuhle pravdu veřejnosti a ostatní mladí mají pocit, že jim ujel vlak, když ten a ten už má na svém kontě x knih (že mu rodina platila vydání se už neřekne). žijeme ve světě lží, taky mi z toho není lehko. Přitom musí vyrůst nová generace spisovatelů, to je jasné. Ale jejich situace je ještě horší než ta naše. Mně nikdo nikdy neřekl, abych si za knihu zaplatila. Oni ví, že bych to rozmázla. ALe na mladé to zkoušejí a ti zklamaně odcházejí. Potom je lapou na takové soutěže.

27 Vendy Vendy | E-mail | Web | 30. září 2012 v 19:01 | Reagovat

[23]: Byla jsem tu v jednom z komentářů jmenovaná. Diskutovat? Proč, obrázek už jste si udělali.
Ale jedno bych chtěla upřesnit. Ten článek jsem psala já. Text je můj. Takže žádné podsunuté texty odjinud.
A pak, článek je pořádně označen příslušnou rubrikou. Ta rubrika je hned vedle názvu. Takže nemusíš ani rozklikávat, ani číst dál.
A pak, v nedávno poslané Zprávě autorovi jsem tě zvala na prohlídku fotografií z fotografické soutěže. Byla ses tam podívat? Vidělas ty úžasné fotky?  Nebo ses zaměřila jen na ten jeden jediný článek, který teď propíráte?
Ber to, jako že se tě ptám prakticky, věcně a bez emocí.

28 Dragell Dragell | Web | 30. září 2012 v 19:07 | Reagovat

Omlouvám se, že odbočuji od tématu.

[26]: Jak to tedy provést, abych docílila vydání mé knihy nějakým nakladatelstvím? Byl a je to jeden z mých velkých snů, kterého jsem se ale vzdala, jelikož nemohu do vydání knihy investovat (a tak jsem aktuálně skončila jako článkovací blogerka :)).
Děkuji za odpověď.

29 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 30. září 2012 v 19:44 | Reagovat

[27]: Vendy, nevím, proč mi něco podsouváš, já jsem si o tobě žádný obrázek neudělala. Jen vím, že se vždy u tebe pdoívám na rubriku. A to zřejmě už teď raději u všech blogerů. Zátiší jsem viděla už před dvěma dny. Ale nekomentovala jsem, protože mě emočně u tebe velmi dostal ten PR článek. Přečetla jsem i to, co jsi psala, než jsi ho pustila. Přiznám se, že jsem to u Tebe PR článek prostě nečekala. A nechala jsem se unést šokem z toho.

30 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 30. září 2012 v 20:13 | Reagovat

[28]: Dragell, budu v týdnu o tom psaní, o těch dlouhých rocích, kdy si není člověk jistý, že kniha vyjde, psát na blog článek. Už jsme o tom psala v rubrice
http://rafaelovaskola.blog.cz/rubrika/o-psani
Když se jí prokoušeš, možná najdeš i rady, jak zkoušet štěstí. Jisté je, že když nemáme rodiče milionáře, musíme bojovat samy. Držím palce, nevzdávej to. Ono to není hned. Třeba Temnářka si své taky musela vydřít. Talent nestačí, za poctivým psaním jsou roky práce. Rychlokvašné knihy zapadnou jako meteority. :-)

31 mengano mengano | Web | 30. září 2012 v 20:34 | Reagovat

[27]:
Vendy, dost tvých čtenářů přímo na tvých stránkách svůj názor na tento pseudoproblém vyjádřilo. Nenech se rozhodit a piš si, co chceš :-) Je to tvůj blog. Dokud tuhle činnost někdo výslovně nezakáže (=provozovatel blog.cz), tak je zbytečné, aby se vedly vzrušené diskuze celkem o ničem.

32 Lucerna Lucerna | Web | 30. září 2012 v 20:44 | Reagovat

Edith vies, ze si ta nesmierne vazim, ale k tomuto mi neda ostat chladna..
Co to ma byt? Ved blog je osobna vec.
Preco by sme sa mali pliest a ukazovat prstom na druheho??
Ak ten bloger nemoze spavat pre to, ze nevie ako zaplati najom, tak nie len mi to nevadi, ale este by som ho v tom podporila.
Ano! Pridavaj aj take clanky, ak nie je ine vychodisko. Dostanes par drobnych.. ale aspon si kupis nieco navyse, ked stat na svojich obcanov s.re a este ich zdiera z koze. To co uverejni a co odmietne, ako to uverejni je uz na blogerovi.
Zas ked niekto da zaujmavu informaciu o niecom konkretnom - vyrobok, CD - pesnicka, Kniha, web stranka.. to by sa mohlo brat hned ako reklama a kde by bola sloboda slova? Konec recenziam a clankoch o nasich zaujmoch? O com by sme vlastne mohli pisat, ak by nam to blog zatrhol. Ak niekto na to nema, tak si to co sa mu ponuka nekupi. Ked kupi, tak na tom nie je az tak zle.
Jednoducho stojim za Vendy a zda sa mi ten hunbuk nefer :-|. Ved upozornila na to a nema to ako pracu.. len HOBBY

33 Dragilia Dragilia | Web | 30. září 2012 v 21:16 | Reagovat

[32]: Musím se přiznat, že jsem do nedávné doby neměla nejmenší tušení, o koho se jedná. (I když uznávám, jsem možná jediná a pro ostatí to ukazování prstem bylo více než výrazné.)

Na jednu stranu by bylo asi lepší, kdyby se jí poštěstilo získávat zakázky o věcech, které jí zajímají (a hodí se tedy k jejímu blogu i čtenářům), ale na druhou stranu -  když si představím, jak by dopadlo mé vlastní snažení na takové téma jako garážová vrata... Smekám virtuální klobouk.

34 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 30. září 2012 v 21:23 | Reagovat

[32]: Naše republiky jsou v průšvihu a je to právě tím, že lidé hodně přemýšlí tak, jak jsi to právě napsala, že ohnou hřbet a dělají to, co jim ekonomická totalita vnutí. Vždyť ten článek působil na tom Vendyině blogu jako totální trapas. No, jestli dostala aspoň tučnou odměnu...

35 Lucerna Lucerna | Web | 30. září 2012 v 21:54 | Reagovat

[33]: Som na tom podobne, tiez klobuk dole.  Vobec sa mi to nezdalo divne. Naopak zaujmave.
[34]: Mne to zas prislo ako dobre napisany clanok. Zalezi asi na uhle pohladu..
Ak neohneme chrbat, tak nam ho zlomia. Malo kto ma na vyber. Pred par dnami sme to mohli vydiet v Madride. Staci par tazkoodencov a lud je spatky v ohrade.
Tucna odmena to urcite nebola, to skor bude konec sveta.

36 Kerria Kerria | Web | 30. září 2012 v 22:50 | Reagovat

Pokud vím, tahle diskuze už před půl rokem proběhla na srdci: http://blog.blog.cz/1203/blogovani-za-penize-ano-ci-ne
Žádné oficiální stanovisko k tomu sděleno nebylo. Z toho usuzuji i z dalšího článku usuzuji, že jim konkrétně to nevadí.

Mě to taky nevadí a dovedu si představit, že za určitých podmínek bych také PR článek uveřejnila, obzvlášť teď, když jsme ve srabu a musíme z 10 tis. manželova ID zaplatit inkaso, dceři živobytí v Brně, kde studuje, synovi školku včetně "povinných" školkových aktivit a sami ještě nějak přežít.

Co nechápu, proč se tu musí na stejné téma objevit tolik článků? Diskuze je roztrhaná a nepřehledná. Přitom ty dva navazující články by se určitě vešly do komentáře. Zřejmě snaha přitáhnout víc pozornosti na AB.

37 Vendy Vendy | E-mail | Web | 30. září 2012 v 23:03 | Reagovat

[34]: ALE FUJ. Tučnou odměnu? To si myslíš?
Promiň, Renato, ale z tohohle je mi vážně k blití.
A musím říct, že tvá reakce je horší než celá garážová vrata.
A tím končím s tímto tématem a s touto diskuzí.

38 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 1. října 2012 v 9:06 | Reagovat

[37]:Ano, takoví lidé jako Vendy pomohli tím, že se dovedou zaprodat, dovést naši republiku do... A já nemám obavy jim to říci, ačkoli oni jsou tu anonymně a já pod svým pravým jménem. Češtinu používám takovou, aby byla krásná, Vendy je vulgární osoba, ukázala se i s těmi vraty do garáže. :-D

39 Lucerna Lucerna | Web | 1. října 2012 v 10:02 | Reagovat

[38]: Pani Renata, vy neviete co je vulgarnost. Akoze vazne nie.. a nie, ze nie :-D. Ja ju sice nepouzivam, ale viem rozoznat vulgarnych ludi.
A pri takomto incidetne by som bola ovela viac namosurena :). Poslala takych ludi co si ziju v bavlnke a nevedia nic o tom co je zapredanie a co nie.. tam kde slnko nesvieti. Ale uz vulgarne :-).
Cely zivot je vulgarny. 10%ludi zije v blahobyte, potom trochu strednej striedy a ostatne chudoba. Ak chce prezit, alebo trochu lespie zit, tak ludia na vysostiach snimi budu opovrhovat.
Republiku davedu do.. ludia, ktory maju kozene kresla a dubove stoly. To je jasne aj decku na zakladke.
ALE FUJ. ;-)
Kto chce, tak nieco na kritiku si najde a vam to ide, ze by si clovek nestacil zaviazat boty :D.
Ak by som dostala ponuku na PR a nemala financie, oporu v rodine.. ano aj ja by som to zobrala. Kludne do sa do mna zahrynite. Co ma nezabije to ma posilni ;-) :D

40 Renata Štulcová Renata Štulcová | 1. října 2012 v 11:02 | Reagovat

[39]: U nás v Čechách máme na takové jako jsi ty a Vendy jedno trefné přísloví: Potrefená husa nejvíc kejhá. Pokud ti to nedojde a zase tady budeš plkat špínu, to je to kejhání. :-)

41 Lucerna Lucerna | Web | 1. října 2012 v 11:16 | Reagovat
42 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 1. října 2012 v 11:23 | Reagovat

Tak to jest ono příslovečné "něco prohnilého ve státě Dánském"...

43 Mniška Mniška | Web | 1. října 2012 v 11:27 | Reagovat

A jéje, to jsem vůbec netušila, co všechno dovede jeden takový článek. Přijde mi to tu jako válka na dětském pískovišti.

[40]: Paní Renato, sice u vás málokdy komentuji, ale chodila jsem k vám na blog a myslela jsem si o vás, že jste éterická chápající bytost, ale já jsem zase spíš v šoku z toho, jak dokážete být pěkně jízlivá, to jste mě teda hodně zklamala. Vím, máte svůj názor, ale že jste s ním až takhle protivná...

Co se týče mého názoru na tuto problematiku, jsem zase ve středu. Ve všem vidím pro a proti. Přiznám se ale, že Vendy mám ráda, byla slušná, oznámila to dopředu, řekla důvod a články jsou její, proto jí nebudu a nechci odsuzovat, u ní mi to nevadí.

44 Renata Štulcová Renata Štulcová | 1. října 2012 v 11:38 | Reagovat

[43]: Mě zklamala Vendy v tom, že články a diskuze o placené reklamě byly psány všeobecně a ona se tam ozvala sama a začala se vztekat, nikdo ji nejmenoval.
Éterické bytosti se nerovnají podajné a
blbé bytosti, právě naopak. Jsem ráda, že si se ve mně zklamala, já nejsem mlčící většina, a je mi úplně jedno, že se to někomu nelíbí. Však kdybych v životě mlčela, nic bych nezískala. Ti mlčící jen nakonec brblají, že ničeho nedosáhli. Být ve středu není umění ale alibismus. Počkáme si, kam se to přikloní a pak se přidám...

45 Vendy Vendy | E-mail | Web | 1. října 2012 v 11:40 | Reagovat

[40]: Nemůžu si pomoct, ale jsem tu znovu. Dívám se, že k urážkám mé osoby jsi přidala i urážení další blogerky, která jen vyjádřila svůj názor. Renato, opravdu umíš jen urážet? Kam zmizela ta krásná dívka s krásnými myšlenkami? Obouváš se do jedné i do druhé, za chvíli začneš chrlit lávu i na Mnišku, zdá se. Udělej si seznam a uraž prosím tě, každého, kdo se mě zastane.
A mimochodem, opravdu nejsi krásná dívka s krásnými myšlenkami.Ostatně, každý soudný člověk si udělá vlastní názor. Možná o mně, ale hlavně - o tobě.

46 Renata Štulcová Renata Štulcová | 1. října 2012 v 11:41 | Reagovat

[42]: Ano, je něco prohnilého ve státě českém a to je, že zmizela morálka, která je zákonem v srdci, ne na papíře. Většině kejhajících začíná chybět, bohužel to, co se děje ve společnosti se plně obráží i tady na blozích. To mě mrzí, ale stále si stojím za svým, ačkoli popularitu mi to nepřinese. :-)

47 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 1. října 2012 v 11:54 | Reagovat

[46]: Kéžby jenom ta morálka. Občas mám pocit, jakoby na světě nebyl jediný slušný člověk.

Bohužel, jizvy po minulém režimu se jen tak nezhojí ( a zda-li pak se vůbec někdy zahojí?). Komunisti si přímo pěstovali v lidech závist, udavačství a něco, co nikde jinde nemají - čecháčkovství. A tohle se (bohužel) dedí z generace na generaci a tak se člověk nesmí divit, že to s celou republikou jde tak z kopce.

48 Mniška Mniška | Web | 1. října 2012 v 12:13 | Reagovat

[44]: Tak čekala jsem, že mi nedáte za pravdu. Nechci se s vámi hádat, ale že nejdete s většinou, to přeci neznamená, že se budete chovat takhle, metat kolem sebe urážky a chovat se jako malé dítě, názor se dá vyjádřit i jinak, ale nemyslela jsem, že zrovna vám bych tohle musela říkat já. Vypadala jste, že tohle víte sama.

[45]: Vendy, děkuji za zastání. Nejsem uražená, byla jsem připravená na daleko urážlivější odpověď. Přesně to, co píšeš, to jsem si myslela také, ale sama už sis přečetla, že paní Renatě je jedno, kdo si o ní co myslí, ospravedlňuje tím své chování. Myslím, že komu je ukradený názor jiných lidí, s tím nemá cenu se bavit, protože se tím nic nevyřeší.

Ale prostě, aby to nevypadalo, že chci jen čeřit vody a že chci přiložit polínko do ohně - to vážně není můj záměr - já jen nechápu, co je na tom tak strašně zlého? Co? Věřím, že kdyby se prokázalo, že pravidla blogu toto neumožňují, Vendy by se podle toho zařídila. Kdyby taky chtěla platbu po svých čtenářích, jo, to by byla jiná a kdyby měla svůj blog pouze reklamní tak bych na to také koukala udiveně. Že se zaprodala? Lidé jsou schopni prodat i svou ledvinu, aby měli peníze, co je oproti tomu tohle?
Já vážně nechápu, že vám některým za to stojí se kvůli něčemu takovému hádat, jsou horší věci na světě.

49 Lucerna Lucerna | Web | 1. října 2012 v 12:23 | Reagovat

[48]: Ked jej nezalezi na nazore druhych, tak to vykazuje vela o jej moralke. To zavana diktaturov :D. Je to ako rozpravat do steny a na to nemam energiu ani cas. Radsej to nechaj aj ty tak, az zbytocne nedostanes cez ruky trstenickou. Myslim ze vsetko co malo byt povedane uz bolo.
Mas pravdu a tak sa nehadajme :-D Dajme si kolacik, ci inu maskrtu. Je to dobre na nervi ;-) :-D

50 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 12:27 | Reagovat

[49]: ALE TAK TO UŽ BY STAČILO NE...

51 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 1. října 2012 v 12:29 | Reagovat

[48]: Uražlivější odpověď? Co to sakra..?
Věřím, že paní Štulcová nemá zapotřebí tě nějak urážet.

Dodatek: prodají ledvinu, aby měli peníze a koupili si třeba jídlo. Ty prodáš SEBE a své jméno kvůli tomu, abys mohla mít lepší šatičky, nebo botičky, parfém nebo cokoliv, co dívka v tvém věku "potřebuje".

52 Egoped Egoped | E-mail | Web | 1. října 2012 v 12:30 | Reagovat

[49]: Taky bych si dal koláčik, podělte se, ženy! :)

K tématu byly napsány na tomhle blogu tři články a pod nimi desítky komentářů. Jedni říkají "no a co?", druhým se to nepozdává. Některému by stačilo aspoň upozornění, že se jedná o PR článek, někdo za tím vidí celkový rozklad morálky,ohýbání hřbetu a cestu do pekel. Paní Renata Šulcová je opravdu kus!

Hlavně si dejte pozor na vládnoucí stranu, pro kterou je kniha veřejný nepřítel! Tohle mě pobavilo asi nejvíc. Doufám, že si přečtu ještě víc :)

53 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 1. října 2012 v 12:30 | Reagovat

[49]: Hoď kamenem, kdož jsi bez viny.
A kdo jsi, že soudíš?

54 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 12:35 | Reagovat

[52]: vynikající už tu chybí jen Malkiel :D

55 Mniška Mniška | Web | 1. října 2012 v 12:42 | Reagovat

[53]: A kdo jsi ty? Ty snad nesoudíš? Hned najednou víš, že to člověk dělá pro to, aby si koupil něco "důležitého" a nadbytečného pro sebe, vždycky to tak ale není, tak neodsuzuj a neházej všechny do stejného pytle.

56 Lucerna Lucerna | Web | 1. října 2012 v 12:48 | Reagovat

[53]: Ta ktora bola odsudena a jedine co som 49 dala je to co sama Pani R. napisala :). Neviem, co sa ti nezda. Konkretizuj.
Ty si myslis, ze snad neexistuje ziadny slusny clovek.. To je zaujmava myslienka, teda ak za neho nepokladas seba.. potom by sa do malo dat podrobnejsie preskumat. Mozno mas pravdu a neexistuje :-D
[52]: Mam ich plnu misu, pretoze vcerajsia nasteva nemala chut.. prid si zobrat :-P :-D
[50]: Ano stacilo. Ehm, tak ja sa uz vazne odplichtim :-D. Vazne! :D

57 Vendy Vendy | E-mail | Web | 1. října 2012 v 12:53 | Reagovat

[40]: A u nás na Moravě máme další přísloví: podle sebe soudím tebe.
Takže pokud usuzuješ, že shrabuji tučné odměny a díky mně je zaprodaná republika a jsem vulgárnější, než vrata, tak to také svědčí něco o tobě.
Vyvoď si z toho, co chceš. Jmenovala jsem jen tvá vlastní slova.
[53]: Wulfric - odsuzuješ, soudíš. Byl ses podívat u mě na blogu? Četl jsi onen článek? Je to opravdu tak strašlivý prohřešek? Tak odsouzeníhodný?
Napřed si udělej trochu obrázek, Lucerna i Mniška znají můj blog už dlouho, na rozdíl od tebe a R.Š.

58 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 1. října 2012 v 12:58 | Reagovat

[55]: Nesoudím - dávám jen "přízemní" příklady.
A jmenuji se Wulfric, leč tvé jméno jsem přeslechl, pískle...

59 Vendy Vendy | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:07 | Reagovat

[58]: To oslovení jsem nemyslela urážlivě, chtěla jsem jen zdůraznit, že to patří tobě, měla jsem v komentáři dva odkazy.
Asi jsem měla napsat Ad: Wulfric.
Jméno jsem snad napsala dobře. To pískle mě opravdu pobavilo...

60 Mniška Mniška | Web | 1. října 2012 v 13:08 | Reagovat

[58]: Pískle? To mluvíš o sobě, že? Čtrnáctiletý kluk se tady bude ohánět citátem z Bible, kterým tady moralizuje a sám neví, co znamená. Zalez, hošku a nauč se číst, svozu přezdívku mám napsanou nad svým komentářem.

61 Vendy Vendy | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:10 | Reagovat

[54]: Taky už přestanu rozhrabávat tu hromadu, Gabrieli, je toho vážně dost... jsou i jiné věci na světě, doufám, že příjemnější.
Hezký den! S hezčími myšlenkami.

62 Vendy Vendy | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:12 | Reagovat

[59]: Ajaj. Spletla jsem se v odkazu.
Ale ani Mniška není pískle... A už vážně, hezký den.

63 Mniška Mniška | Web | 1. října 2012 v 13:17 | Reagovat

[61]: Máš pravdu, Vendy, bylo toho dost. Řeší se už i věci, které nemají s článkem a problematikou co dočinění.
Takže i já se distancuji. Nepřišla jsem se sem hádat a už se objevují i tací, kteří mě k tomu pokoušejí.

Takže zcela upřímně jako Vendy přeji hezký den.

64 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 1. října 2012 v 13:27 | Reagovat

[60]: Jestli máš čas, tak s tebou klidně budu disputovat o Bibli a theologii.

[62]: O tom by se dalo polemizovat. Též přeji pěkný den :)

[63]: Achjo, a zrovna nám to tak krásně šlo :/
Taktéž přeji hezký den.

65 Janinka Janinka | Web | 1. října 2012 v 13:54 | Reagovat

Evidentně jste se tu někteří z vás zbláznili a potřebovali by jste mokrý hadr na hlavu.

Nezlobte se na mně,ale pokud tu někomu vadí Vendy tolik propíraná reklama, pak by mne zajímalo, proč tu nikdo nebere jako reklamu blogy, kde se na férovku prodává zboží i s fotografiemi a cenou. Proč se nikdo nepozastavuje nad články, které upozorňují na knihu, kterou právě autor blogu vydal, to je přeci reklama jako hrom! To rovnou můžete rovnou udělat tytyty! na Mami (která pro nás spáchala nezištně úžasnou letní prázdninovou soutěž) a to jenom proto, že uvedla sponzory soutěže.

Vážně by jste se tu někteří měli chytnout za nos.

66 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:57 | Reagovat

[65]: Proč všichni pletete dohromady jablka a hrušky..?

67 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:02 | Reagovat

Tohle je docela hustý. :-D Takže republiku ničí a zaprodává holka, co za recenzi dostane knížku, řasenku nebo prostě jen pár šupů, a třeba politici jsou v tom absolutně nevinně. :-D Za chvíli dojdeme k tomu, že stát ohrožují i podnikatelé, co se odváží udělat si někde reklamu, aby se jejich zboží líp prodávalo. :-D
K ctihodné a nedotknutelné paní Renatě se už vyjadřovat nebudu, já dávno pochopila, jaká je, jen je škoda, že když se tak projeví, většina lidí to buď přejde, nebo na to hodně rychle zapomene... Moje maminka má pro tenhle typ lidí jedno označení, ale radši ho nepoužiju, protože je za a) poněkud vulgární (já ani maminka nejdeme pro sprostý slůvko daleko, ale stydět se za to ani jedna nehodláme) a za b) obsahuje slovo 'učitelka', takže by si to paní Renata mohla vzít osobně... 8-)

68 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:06 | Reagovat

[65]: Souhlas, podpis. :-D Vždyť komu reklamy na blogu vadí, ať ty články nečte. Když to není blog založenej jen za účelem publikování reklam, když tam ta reklama není vyloženě naprosto mimo (reklama na make-up na literární blog MALIČKO nezapadne) a když na ten blog jinak ráda chodím, nemám s tím, že si autor vydělá pár šupů reklamou, naprosto problém. S upozorněním na vlastí knihu/výrobky už vůbec ne, na osobní blog dávno i s odkazama hážu fotky šperků, co mám na Fleru... :-D

69 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:09 | Reagovat

[67]: No, tak politiku sem opravdu nemíchej - to je kapitola sama pro sebe.
Víš. Jak už jsem tu jednou psal. Četl jsem všeobecný podmínky a tam prostě stojí, že žádnou reklamu, kterou neschvaluje a nepodporuje blog.cz, nemáme vkládat. Tak bychom, tedy alespoň já, chtěli vědět, jestli se tohle může a nebo ne.
A opravdu nevím proč sem taháte JEN VENDY, tenhle druh článku jsem našel už na několika blozích. Není to JEN Vendy

70 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:16 | Reagovat

[69]: Já sem teda 'jen Vendy' netahám. :-D Nereagovala jsem na článek, reagovala jsem na diskusi. K tomu, že je to proti podmínkám, podmínky jsou jedna věc, Hlavní Kápo je věc druhá, a Hlavní Kápo PR články a propagaci očividně nadšeně podporuje, takže mazat blogy kvůli tomu těžko bude. :-D A mám blbej pocit, že kdyby to, že se to nesmí, nenapsal nedávno Hlavní Kápo na Srdci, skoro nikdo o tom neví... :-D I když je hezký, že ty sis to přečetl, skoro nikdo to nedělá. :-D

71 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:18 | Reagovat

[70]: Tak si od Hlavního Kápa nečetla článek, za co se nahlašují blogy - vyšel nedávno..

72 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:23 | Reagovat

[71]: Četla, to je přesně ten, díky kterýmu se to všichni dozvěděli a teď jančí. ;-) Ale upřímně, chce proti tomu někdo zasahovat? Ne, pokud vím, v souvislosti třeba s takovou Alue (to je PŘÍKLAD, první, na kterej jsem si vzpomněla, ne napadání, aby bylo jasno!) se to ještě propagovalo a vyzdvihovalo...

73 Janinka Janinka | Web | 1. října 2012 v 14:29 | Reagovat

[66]: Chutná to skoro stejně...

[67]: Jaký slovíčko to je, jaký, já nechci trhat partu a potřebuju se doučit :-D!

74 Renata Štulcová Renata Štulcová | 1. října 2012 v 14:30 | Reagovat

No, jen jsem se přišla naposled podívat, jak někteří neumí číst. Napsala jsem: "Naše republiky jsou v průšvihu a je to právě tím, že lidé hodně přemýšlí tak, jak jsi to právě napsala, že ohnou hřbet a dělají to, co jim ekonomická totalita (ti co zrovna vládnou) vnutí."
Pro ty naštvané, jimž vztek snižuje IQ, to přeložím: Když lidi ohnou hřbet a naletí na drobné v natažené ruce bohatých firem, které si tak nemusí platit drahou reklamu, když jim kývají, pomáhají tomu špatnému.
Jenže když pár lidí překrucuje, co jsem napsala, tak je to pak diskuze k ničemu, jen ztráta času. Howgh, jdu dělat něco pořádného. :-)
Všimli jste si, že jediná snad tady se neskrývám za vypláclé anglické a další jméno???? :-D

75 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:33 | Reagovat

[74]: děkuji to potěší..

76 myší královna myší královna | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:43 | Reagovat

Nechtěl bys jmenovat ten nejmenovaný server? Jsem na suchu :D

77 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 14:44 | Reagovat

[76]: ne..nechtěl

78 mengano mengano | Web | 1. října 2012 v 14:55 | Reagovat

[73]:
Janinko, okamžitě si změň to svoje trapné české jméno na nějaké správně VYPLÁCLÉ anglické (a další) jméno, ať zapadneš do klubu škůdců a rozvrazečů blogové pohody :-D  :-D
Tohle už je vážně fraška :-D

79 Katka Heřmanová Katka Heřmanová | E-mail | Web | 1. října 2012 v 15:02 | Reagovat

[73]: No, před 'učitelka' je pojmenování pro samici hospodářského zvířete, které dává mléko. Což neznamená, že to všechno jsou učitelky, ale většinou bývají. :-D

[74]: I když riskuju označení za potrefenou husu, co je špatnýho na tom, že člověk v blogosvětě vystupuje pod přezdívkou? Já jsem pod tou svojí podstatně známější než pod pravým jménem. :-D A celkově, jak, sakra, souvisí to, že někdo diskutuje pod svojí ZAŽITOU přezdívkou, s jeho názory, PR články nebo... s čímkoliv, čeho se tahle diskuse týká? 8-O To je jako byste začala upozorňovat na to, že někdo měl v komentáři gramatickou chybu, to je naprosto tupý kopání člověka, kterýmu už došly argumenty...
P.S. Spešl kvůli Vám jsem v tomhle komentáři to jméno změnila, takže hádám, že většina lidí mě pozná jen podle adresy blogu a obrázku... :-D

80 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 15:04 | Reagovat

[79]: Ale do pytle, tady se neukazujou ikonky! :-D Fajn, tak mě nepozná asi nikdo... :-D

81 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 15:14 | Reagovat

[80]: Nj, se stává :D

82 Janinka Janinka | Web | 1. října 2012 v 15:30 | Reagovat

[78]: Oukej, co MaryJane Walker? Je to dost américký? A číst prosím i s tím přiblbým přízvukem :-D!

83 Janinka Janinka | Web | 1. října 2012 v 15:31 | Reagovat

[80]: Já poznala a děkuji za info :D.

84 Miloš Miloš | Web | 1. října 2012 v 20:33 | Reagovat

Udivilo mě, k jakým výrokům diskuse dospěla, zvláště pak v příspěvcích Renaty Štulcové.
Pokud jde o PR články, těch je na blog.cz nepočítaně - od reklam na kosmetiku, zázračné léčebné přípravky a postupy, knihy různých nakladateství až po vlastní právě vydávané knihy.
Nechápu proto, proč se tady najednou vede téměř čarodejnický proces s autorkou jednoho PR článku, když to není nic nového ani mimořádného, a největšími žalobci/žalobkyněmi jsou ti/ty, kteří/které blog.cz využívají k prodeji svých knih.

85 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 1. října 2012 v 20:35 | Reagovat

[84]: Miloši: nepleť sem hrušky a jablka, těch už tu bylo víc než dost
Bavíme se o článcích, které ti nadiktuje firma, ty je napíšeš a za ně dostaneš peníze - za napsaný článek.

86 helena helena | Web | 2. října 2012 v 11:40 | Reagovat

Tedˇ by bylo na čase,abyste se všichni,kdo jste Vendy tady urazili taky omluvili.
Jediný,kdo má právo tady něco kritizovat,je vedení blog.cz,a to Vy nejste a to si prosím uvědomte.
Kam až Vaše domýšlivost dospěla,je zarážející.Kdo si myslíte,že jste?
Jsem z toho znechucená tak,že mě bere na zvracení.Máte snad strach z toho,že je Vendy lepší než Vy?
Nikdo Vás nenutí tyhle články číst,tak jak nás nikdo nenutí číst Vaše knihy.

87 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | Web | 2. října 2012 v 12:05 | Reagovat

[86]: Nn..klídek

88 VendyW VendyW | E-mail | Web | 2. října 2012 v 17:06 | Reagovat

VELEBNOSTI, JDU BLEJT!!!!Ale ne z toho že se Vendy (skvělá a citlivá blogerka) dopustila toho hříchu, že napsala JEDEN PR článek, a to dobře. Chce se mi zvracet z rétoriky R.Š. protože to je rétorika jak vyšitá z prvomájových bolševických taškařic v čele s věčně stejným bezemočním ksichtem Jiřiny Švorcové.....Proboha, copak někdo spáchal jedním článkem atentán na naší už tak zkorumpovanou a rozkradenou zemi? Ne, napsal to proto, aby mohl v klidu spát, ovšem do té doby než si přečte veškerý vyzvracený hnus tady v komentech....slučšnost některých lidí jaksi zřejmě odešla do kélu a zvítězila jen hloupá závist. Souhlasím s Helenou, že by se dost lidí mělo Vendy omluvit. Mám dojem že se u nás víc jak dvacet let mluví o demokracii, ovšem je zřejmé že vlastně nikdo neví o čem je řeč. Myslím si že na svém blogu si mohu napsat svůj názor či článek na cokoli. Kdo nechce ať nečte, to je zase jeho právo. Jo a ta potrefená husa určitě není Vendy. Ta se jen brání naprosto nechutnému napadání paní či slečnou R.Š. a ostatními. :-?

89 Colleen - Tereza Benešová - aneb neschovávám se za přezdívku Colleen - Tereza Benešová - aneb neschovávám se za přezdívku | E-mail | Web | 3. října 2012 v 0:23 | Reagovat

Dlouho jsem odolávala nutkání připojit se do této nesmyslné diskuze, ale nedá mi to.
Drahá paní Štulcová, smím se zeptat kdo jste, že nám tady kážete o morálce? Jakým právem si vůbec dovolujete soudit lidi, které vůbec neznáte? Ukazovat na někoho prstem, tvrdit cosi o prohnilosti, zaprodání se za pár drobných, nazývat je zrůdičkami... Chce se mi něco říct, ale snažím zůstat slušná.
Taky jsem zrůdička - dělám si na svém blogu reklamu na svoji knihu, na jejímž vydání jsem se mimochodem finančně podílela. (Nebo, že by moji milionářští rodiče? ) Do velkých nakladatelství, kde za rukopis zaplatí oni, jsem se ani nepokoušela psát. Asi jsem málo průbojná. Ale to je celkem můj problém a já se s ním nějak poperu. Kdyby mi někdo dal podobnou nabídku, jako Vendy, vzala bych ji a nestydím se za to. Odsuďte mě a hoďte po mně kamenem. Nevíte nic o mně ani o ostatních. Neznáte naše důvody, ale to Vám zřejmě zřejmě nebrání lidi urážet.
Upřímně - kdo tady nejvíc kejhá?

90 formal dresses formal dresses | E-mail | Web | 23. října 2012 v 8:46 | Reagovat

A. He wanted to make up his mind!
http://www.agoweddingdresses.net/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama